رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

پیش‌بینی افزایش مشارکت انتخابات خراسان رضوی نسبت به دوره گذشته مجلس | احتمال تمدید زمان انتخابات در استان + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۴۷۴۳
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
پیش‌بینی افزایش مشارکت انتخابات خراسان رضوی نسبت به دوره گذشته مجلس | احتمال تمدید زمان انتخابات در استان + فیلم
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از افزایش مشارکت در انتخابات فعلی مجلس نسبت به دوره گذشته مجلس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید هادی طباطبایی در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت: انتخابات در امنیت و سلامت کامل در حال برگزاری است. دشمن به دنبال این بود که خللی در مسیر انتخابات ایجاد کند، اما انتخابات تا این لحظه بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است و رضایت مردم از روند برگزاری انتخابات نیز گواه این ماجرا است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ بیان کرد: هنوز آمار شعب در سراسر استان تجمیع نشده و آماری به ستاد انتخابات نداده‌اند.

وی ادامه داد: تصریح کرد: مشارکت نسبت به دوره‌های قبلی خیلی بهتر شده است. گزارشاتی که نماینده‌های ما می‌دهند حاکی از اقبال خوب مردم بوده و بهتر از تصورات و پیش‌بینی‌های ما بوده است. نسبت به دوره گذشته به صورت غیرتجمیع شده مشارکت بیشتر شده است.

طباطبایی گفت: ۸۴ حوزه داریم که تجمیع آن‌ها برای ما مهم و است و تجمیع تعرفه‌ها و مشارکت را در پایان زمان انتخابات اعلام خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: هیچ استانی تاکنون آمار مشارکت و تعرفه‌ها را نداده است.

وی در خصوص زمان پایان انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بیان کرد: از ساعت ۱۸ به بعد، هر زمان که وزارت کشور زمان پایان انتخابات را اعلام کند، انتخابات به طور رسمی پایان خواهد یافت، اما طبق سوابقی که از ادوار انتخابات در خراسان رضوی داشته‌ایم، زمان انتخابات در خراسان رضوی تمدید خواهد شد.

طباطبایی تصریح کرد: تا این ساعت برای تمدید زمان انتخابات تصمیمی گرفته نشده و معمولا از ساعت ۱۷ به بعد جمع‌بندی از استان شکل خواهد گرفت و گزارش آن به وزارت کشور ارسال خواهد شد و تصمیم نهایی را وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص برآوردش از کشیدن شدن انتخابات به دور دوم خاطرنشان کرد: قانون می‌گوید که هر نامزد انتخاباتی در صورت کسب ۲۰ درصد آرای مأخوذه صحیح برنده انتخابات خواهد شد.

طباطبایی افزود: بشارت می‌دهیم صداوسیما به صورت مستقیم مراحل مختلف شمارش آرا را به رویت مردم خواهد رساند.

وی در خصوص تهدید‌های امنیتی بر انتخابات در استان گفت: هیچ تهدید امنیتی در سراسر استان نداشته‌ایم. با وجود اینکه بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و دشمن طالب این است که تهدید امنیتی ایجاد کند، اما هیچ تهدید امنیتی تا کنون نداشته‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اتمام میزان تعرفه‌ها در شعب وجود دارد یا خیر، گفت: تعرفه‌ها را بر منبای سوابق شعب از گذشته به آنان اختصاص داده‌ایم. بر هر شعبه ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر تعرفه داده‌ایم و قطعا مشکل کمبود تعرفه نخواهیم داشت.

طباطبایی در خصوص بروز تخلف در شعب انتخاباتی استان عنوان کرد: شایعاتی مبنی بر بروز تخلف در در شعب شهرستانی خراسان رضوی وجود داشته، اما مطابق بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که موردی نبوده و فقط یک شایعه بوده است.

وی گفت: چناچنچه انتخابات به مرحله دوم کشیده شودف یک ماه فرصت داریم که روز دقیق انتخابات را مشخص کنیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص وضعیت شمارش آرا برای کاندیدا‌هایی که فامیل یا اسم مشترک دارند، گفت: در مورد شباهت‌های اسمی و فامیلی در مجلس خبرگان زیاد داریم. در شباهت‌های اسمی و یا فامیلی قانون می‌گوید کاندیدایی که در آن حوزه معروف‌تر باشد، رای به او اختصاص پیدا خواهد کرد. معروفیت آن کاندیدا‌ها را هم هیات اجرایی مشخص می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->